Dit is de overtuiging van Würth Industrie Service: Succes is alleen blijvend als je consequent op een verantwoordelijke manier handelt.
Dit is de overtuiging van Würth Industrie Service: Succes is alleen blijvend als je consequent op een verantwoordelijke manier handelt.
Naleving & Integriteit
Voor corporate governance is het van vitaal belang dat alle beslissingen in overeenstemming zijn met zowel wetgeving als interne regels en waarden.
Dit is gebaseerd op de gedragsregels die gelden voor de hele Groep en die zijn vastgelegd in de Code of Compliance van de Würth Groep.
Integriteit en gedrag dat voldoet aan wet- en regelgeving vormen de basis van onze bedrijfsvoering en hebben de hoogste prioriteit binnen Würth Industrie Service en de hele Würth Groep. Ze zijn het fundament voor de waardebepaling van het bedrijf, voor het winnen van het gewaardeerde vertrouwen van alle klanten en zakenpartners, voor het welzijn van de werknemers en voor duurzaam economisch succes, ver van mogelijke risico’s.
Code of Compliance
Groepsbrede toepasselijke nalevingscode
Wederzijds vertrouwen, voorspelbaarheid, eerlijkheid en oprechtheid, zowel intern als extern, zijn de basisprincipes die stevig zijn verankerd in de Würth Group. Een bedrijfscultuur van een bijzonder soort - gebaseerd op fundamentele waarden zoals waardering voor alle medewerkers en hun prestaties en een enorme betrokkenheid bij de klanten. Prof. Dr. h. c. mult. Reinhold Würth legde met deze aanpak de basis voor het familiebedrijf.
Handel met overtuiging - handel voor een goede toekomst.
Dit is onze overtuiging: Succes is alleen blijvend als je consequent op een verantwoordelijke manier handelt. Voor ons houdt dat niet alleen in dat wetten worden nageleefd. Het houdt ook in dat we ons persoonlijk gedrag afstemmen op gemeenschappelijke waarden. Integriteit betekent voor ons: handelen volgens ethische principes zoals wederzijds respect, eerlijkheid, achting, verantwoordelijkheidsgevoel, betrouwbaarheid en redelijkheid. Het is dus niet genoeg om te voldoen aan de verwachtingen en ons te houden aan de geldende wetten en bedrijfsregels en -voorschriften. We moeten onze bedrijfswaarden ook daadwerkelijk in praktijk brengen. Die bedrijfswaarden moeten bovendien worden ondersteund door alle medewerkers en al onze zakelijke partners en consequent en met volle overtuiging worden uitgedragen, in lijn met het motto ‘Naleving intern en extern in de praktijk brengen’.
Gedragscode
Code of Conduct van Würth Industrie Service
Onze principes zijn stevig verankerd in de Gedragscode. Deze biedt richtsnoeren, advies en ondersteuning voor gedrag dat voldoet aan de regels op de werkplek, als onderdeel van het bedrijf en als zakenpartner. Door ons in te zetten voor naleving van de toepasselijke wet- en regelgeving en onze Gedragscode nemen we de gezamenlijke verantwoordelijkheid op ons voor bijvoorbeeld eerlijke en sociale arbeidsomstandigheden en voor het milieu.
SpeakUp - klokkenluiderssysteem voor de hele groep
Het naleven van wetten, regels en interne voorschriften heeft voor Würth Industrie Service de hoogste prioriteit. Wangedrag moet daarom in een vroeg stadium worden geïdentificeerd en onmiddellijk worden voorkomen door bepaalde maatregelen te nemen. De doeltreffendheid van de genomen maatregelen moet regelmatig worden geëvalueerd. Dit vereist de aandacht van iedereen en de bereidheid om schendingen of ernstige niet-naleving te melden onder overlegging van concreet bewijs. We hechten ook veel belang aan relevante meldingen van klanten, zakenpartners en derden. Om die reden hebben we een systeem opgezet dat het mogelijk maakt om indicaties van criminele activiteiten of ernstige schendingen van onze Code of Compliance of Code of Conduct door te geven. Het gaat hierbij om het webgebaseerde BKMS-systeem (Business Keeper Monitoring System), het technische platform van onze meldlijn SpeakUp.
Incident melden - hoe?
Wilt u een concreet geval van wangedrag melden dat wijst op een ernstige schending van de naleving in het bedrijf? Dan kunt u ervoor kiezen om dit anoniem te doen of met vermelding van uw naam. In een open bedrijfscultuur moedigen we u aan om uw naam te noemen. Wij behandelen uw gegevens strikt vertrouwelijk en houden ook rekening met de legitieme belangen van alle betrokken partijen. Het klokkenluiderssysteem is daarom een essentieel onderdeel van goede corporate governance. In het kader van een eerlijke en transparante procedure beschermt SpeakUp het bedrijf, de betrokken partijen en de persoon die de zaak meldt. Dit vervult letterlijk de belofte ‘Naleving verzekeren’.
Een melding doorgeven aan ons bedrijf is heel eenvoudig. Maak eerst een mailbox aan in het klokkenluiderssysteem, zodat we contact met u kunnen opnemen als er vragen zijn. U kunt ook op elk moment aanvullende informatie aan uw melding toevoegen. Indien gewenst kan de communicatie via de mailbox ook anoniem plaatsvinden.
Houd rekening met het volgende: Het enige doel van SpeakUp is om aandacht te vragen voor vermoedelijke witteboordencriminaliteit of een welbepaalde ernstige schending van de naleving in de Würth Group. Misbruik voor andere doeleinden kan strafbaar zijn.
SpeakUp
Meld incidenten - maar op de juiste manier!
Naleving geldt voor iedereen! Als u concrete aanwijzingen ziet voor overtredingen of schendingen van de regels die een risico vormen voor de Würth-groep, kunt u contact opnemen via ons klokkenluiderssysteem voor de hele groep. We willen onze graag oprecht bedanken voor uw hulp bij het beschermen van ons bedrijf tegen schadelijk gedrag.
Würth Industrie Service GmbH & Co. KG verzamelt en verwerkt de op het formulier vermelde persoonsgegevens om voor u de gewenste aanvraag te bewerken. Neem bij de formulieren de gemarkeerde verplichte velden in acht. Rechtsgrondslag voor deze verwerking van de noodzakelijke gegevens is art. 6 par. 1 lid b AGV, uitvoering van precontractuele maatregel. De verwerking van vrijwillig door u verstrekte gegevens gebeurt op basis van art. 6 par. 1 lid f AGV. Daarna is een verwerking toegestaan die noodzakelijk is voor het behartigen van ons legitieme belang. Ons legitieme belang bestaat in het onderhouden van contact met u, onze klant, het verbeteren van de kwaliteit van onze adviezen en om eenvoudiger contact met u te kunnen opnemen bij eventuele vragen. De verzamelde gegevens worden door ons bewaard zolang dit nodig is voor het bewerken van uw aanvraag en om contact met u te kunnen opnemen. Daarna worden ze verwijderd.
Aanvullende privacykennisgevingen, in het bijzonder over uw recht op informatie, correctie, verwijdering, beperking van de verwerking, oppositie en beroep, vindt u in onze Privacyverklaring