Europees logistiek centrum
Onze logistiek. Onze hoeksteen.

Europa’s modernste logistieke centrum voor industriële toelevering.

Betrouwbaar. Zeker. Direct

Onze logistiek. Onze hoeksteen.

Europa’s modernste logistieke centrum voor industriële toelevering.

Betrouwbaar. Zeker. Direct

Logistiek centrum voor Europa

De hoeksteen van Würth Industrie Service

In het hart van Europa ligt een van de modernste logistieke centra voor industriële toelevering: het hoofdkantoor van Würth Industrie Service in Bad Mergentheim, Duitsland. Van hieruit leveren wij goederen aan 20.000 klanten in heel Europa en zorgen voor een veilige aanvoer van productiematerialen, verbruiksartikelen en benodigdheden.

Leveringszekerheid waarop u kunt vertrouwen.

30000
Vierkante meter logistieke ruimte
200000
Opslaglocaties
10
Kilometer transportband
100
Ton goederen per dag in uitgaande goederen

Innovatieve technologieën. Maximale leveringszekerheid.

Opslag in hoogbouwstellingen

Hoogbouwmagazijnen

Onze volledig geautomatiseerde hoogbouwmagazijnen hebben een totale opslagcapaciteit van ongeveer 235.000 opslagplaatsen en volgen het chaotische-opslagprincipe. De opslag- en ophaalmachines verplaatsen 1100 pallets per uur. Voor een maximale leveringszekerheid worden dezelfde artikelen in verschillende gangen opgeslagen, zodat het artikel toegankelijk blijft als een gang uitvalt.

Robots

Robots zijn een belangrijk onderdeel van het automatiseringsproces van de intralogistiek bij Würth Industrie Service. Momenteel hebben wij al 13 verschillende robots in gebruik. Ze ondersteunen onze medewerkers bij bak-picking, palletiseren van bakken, tray-picking en palletiseren voor verzending. Door fysiek zware taken over te nemen en door continu te werken, verbeteren ze de ergonomie en verhogen ze de productiviteit.

Automatisering door het gebruik van robotica
Multifunctionele werkstations

Multifunctionele werkstations

Het logistieke centrum van Würth Industrie Service telt 28 multifunctionele werkstations. Kenmerkend voor deze stations is hun flexibele inzetbaarheid: ze worden gebruikt voor orderpicking, verdichting, testen en vullen. Daarnaast kunnen goederenontvangst- en goederenuitgiftetaken worden verwerkt. De activiteit hangt af van de vraag op dat moment. Geïntegreerde displays tonen de uit te voeren taak en dragen bij aan een lager risico op fouten.

OSR shuttle-magazijn

Het OSR-shuttlemagazijn is een magazijn voor kleine onderdelen en buffermagazijn. OSR staat voor ‘Order Storage and Retrieval’: bestellen, opslaan en ophalen. Het magazijn bestaat uit meer dan 600 shuttles in 22 gangen, die onafhankelijk en redundant zijn ontworpen. Vandaag de dag telt het magazijn in totaal meer dan 400.000 opslaglocaties. Door het grote aantal gangen kan een artikel in meerdere gangen worden opgeslagen. Dit zorgt dat het artikel toegankelijk blijft, zelfs als een van de gangpaden uitvalt, en dat betekent dat leveringszekerheid behouden blijft.

OSR shuttle-opslag
Reinigingssysteem voor bakken

Reinigingssysteem voor bakken

Ook de onberispelijke staat van de bakken is een voorwaarde voor betrouwbare levering van C-Parts. Daarom worden al onze artikelen door de interne wasinstallatie geleid. Hier worden de bakken gereinigd van stof, olie, vet, spaanders en etiketresten en daarna gedroogd om eventuele druppels te verwijderen, gebaseerd op de richtlijn (veegtest) van het VDA (Verband der Automobilindustrie). Het tweesporige systeem heeft een totale lengte van 14 meter en is geschikt voor alle gangbare KLT-bakmaten, tot en met de PAL-box. De KLT 4315 heeft een totale capaciteit van 1000 eenheden per uur. Sorteren per type is ook mogelijk.

Nieuw hoogbouwmagazijn
Investering in de toekomst
Nieuw hoogbouwmagazijn

De officiële openingsceremonie in augustus 2022 markeerde de symbolische start van de bouw van het nieuwe hoogbouwmagazijn. De ingebruikname staat gepland voor april 2024.

Duurzame maatregelen in onze logistiek
Duurzaam handelen
Activiteiten in onze logistiek

Fotovoltaïsche systemen, volumevermindering voor kartonnen dozen en vermindering van de CO2-uitstoot: we nemen tal van maatregelen om onze logistiek duurzamer te maken.

Kanban-principe
RFID Kanban
Volledig geautomatiseerde levering van onderdelen

In combinatie met het door ons ontwikkelde Kanban-beheersysteem, vormt logistiek de basis voor een soepele Kanban-verwerking en maximale leveringszekerheid.

Meer over het Kanban-principe